Hiszpańskie słowo morbo (od łacińskiego morbus) oznacza makabrę lub, metaforycznie, fascynację makabrą czy wręcz chorobliwe upodobanie do makabry.




























BIO
Maurycy Gomulicki (rocznik 1969) – artysta, projektant, fotograf, kolekcjoner i antropolog kultury popularnej. Hedonista konsekwentnie propagujący Kulturę Rozkoszy. Ukończył Wydział Grafiki warszawskiej ASP. W latach dziewięćdziesiątych prowadził w miesięczniku „Machina" autorską rubrykę „Rzecz Kultowa", przeniesioną później pod nazwą „Od rzeczy" na łamy magazynu „Fluid". Był konsultantem i współautorem projektu „ABCDF - słownik wizualny Miasta Meksyk" (2000-2002). Jest głównym autorem wizerunku graficznego i architektonicznego sieci sex shopów „Love Store" (Meksyk 2005). Szerokiej publiczności dał się poznać dzięki multidyscyplinarnemu projektowi „Pink Not Dead!" (Meksyk, Warszawa 2006). Opublikował trzy albumy fotograficzne. Intensywny kolor, eksplorowany tak w swoim potencjale witalnym, jak w wymiarze socjokulturowym, jest istotnym elementem w jego twórczości. Zrealizował szereg obiektów i instalacji w przestrzeni publicznej. Związany z warszawską galerią Leto. Mieszka i pracuje na przemian w Polsce i Meksyku.